کوروشکوروش، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 10 روز سن داره

یکی یک دونه مامان و بابا

خانواده امروزی

1391/5/10 14:17
نویسنده : آزاده
111 بازدید
اشتراک گذاری

خانواده امروزی

روابط پدر و مادرهای تازه

کریستوفرناپولیتانو

در این مطلب خانم دلکتر پاملا بریل بعضی از مشکلات ناگفته که بلای جان پدران مادرن جدید می شودرامطرح می کند وبرای رهایی از آنهاتوصیه های  کاربردی را پیشنهاد می کند.

مرد فکرمی کند: با بدنیا امدن نوزاد چه اتفاقی برای رابطه زناشویی ما خواهد افتاد

زن فکر می کند: زایمان من، بهترین اتفاق در دنیا خواهد بود.

-بعضی مردها ازسندرم نفر سوم درخانواده درهراس هستند تعدادی از آنها وحشت دارند که با تولد نوزاد، فقط به یک پرستار نوزاد تبدیل شوندوتمام روزهای خوشی وشادی به پایان رسیده است آیا این حقیقت دارد؟ وسال های فراموش نشدنی زندگی با همسرشان بعد از تولد نوزادمان به پایان میرسد.

پیشنهاد روانشناس:

توانایی شما برای صحبت کردن درمورد همه چیز به غیر از نوزاد، فصل مشرکی است که درمرحله اول زندگی باعث نزدیکی شما به یکدیگر میشود بنابراین ضروری است تا آنرا ادامه دهید. سعی کنید تا فعالیت ها و سرگرمی های مورد علاقه قبلی خودرا حتی بعد از رسیدن نوزاد نیز ادامه دهید. این خصوصاً برای مادرانی که برای اولین بار بچه دار می شوند بسیار مهم است.

مرد فکر میکند: به اندازه کافی پول نداریم

زن: ما بودجه ای رابه این کار  اختصاص دادیم پس مسئله چیست؟

- کالسکه جدید نوزاد،اتومبیل نو، خانه جدید، مراقبت از نوزاد، ... تحصیلات عالیه !

لیست ضروریات جدید آقای خانه را بسیار پریشان میکند وتلاش می کند با افزایش کارخود پول کافی را برای رفع این احتیاجات فراهم کند. بنابراین درچندجای مختلف شروع به کار می کند. یاکار خود را گسترش می دهد.

درهمین حال همسر او که هفته های بارداریش را میگذراندمتوجه نمی شود که علت این پریشانی ونگرانی همسرش چیست؟ آیا همسرش به یک معتاد به کار و پدری غایب ازخانه تبدیل شده است؟ خانم احساس می کند به جای کارزیاد میتوان با صرفه جویی در مخارج و هزینه ها، نیازهای نوزاد را بدون اینکه نیاز به درامد بیشتری وجود داشته باشد برآورده ساخت.

پیشنهاد روانشناس:

این چنین مسائل مالی احتمالاً جنبه های دیگری نیز دارد. بعبارت دیگر، بسیار عالی است اگربارداری را بعنوان زمانی  برای ارزیابی دوباره مسیرشغلی خود بدانید ویا درمسیر شغلی که هستید بیشتر تلاش کنید ولی درهر صورت شما باید درخانواده مثل یک تیم عمل کنید. اگر خانمها واقعا بخواهند همسرشان زمان بیشتری را درمنزل بگذراند باید خود بودجه جدید خانواده منطبق کنند.

مرد فکر میکند: من می ترسم که دیگر هرگز با همسرم نزدیکی نداشته باشم

زن فکر می کند: من میترسم که دیگر هرگز نخواهم که با همسرم نزدیکی داشته باشم

خیلی ازمردها درمورد نزدیکی با همسرشان نگران هستند آیا باتولد بچه زندگی زناشویی باتفاهمی دو طرفه ادامه می یابد.

بعضی خانم ها  با وجود تمامی سرگرمی های دوران بارداری، احساس خوبی دارند وبیشتر نگران چگونگی انجام وظیفه خطیر مادرانه هستند تا نزدیکی باهمسرشان .

پیشنهاد روانشناس:

درزندگی زناشویی بهتر است تمرکز خود را بیشتر به صمیمیت با همسرتان منعطف کنیدتا نزدیکی، درواقع زمان مناسب برای برقراری رابطه زناشویی وقتی است که همسرتان نیزواقعاً احساس علاقه به دریافت لذت جسمانی داشته باشد. دکتر بریل می گوید، دفعات زمان ها، مکان ها،وروشهای رابطه زناشویی شما درآینده محدود خواهدشد. اما یک زوج با همراهی هم می توانند راه های جدیدی برای صمیمیت پیدا کنند.

مرد فکر می کند: من دیگر زمانی برای خودم ندارم

زن فکر میکند: او باید زمان فکرکردن به خودش را فراموش کند.

کمبود زمان در درجه بالاتری از کمبود نزدیکی با همسرش قرار دارد. و معتقدند باتولد نوزاد باید همه کارهای شخصی خود را به فراموشی بسپارند.

پیشنهاد روانشناس

تابه حال درمورد چند مشغله بودن شنیده اید؟ البته این امکان نیز وجود  دارد تا کاربری خود را در زمان کوتاه تری افزایش دهید بنابراین زمانی که مرد خانه باگریه بجه درساعت سه صبح دچاربی خوابی شد می تواند نرمش کندودرمورد ایده  های جدیدش برای کاری فکرکند البته ضروری است که خانم ها نیز لحظات شاد و دوست داشتنی با نوزادشان را باهمسرشان به اشتراک بگذارنند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)