کوروشکوروش، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 23 روز سن داره

یکی یک دونه مامان و بابا

کولیک

1391/6/16 7:18
نویسنده : آزاده
140 بازدید
اشتراک گذاری

 کولیک یک اصطلاح کلی است برای گریه های غیرقابل کنترل درکودکی که ازسایر جهات سالم است شیرخوار دچارکولیک،بیش از سه ساعت در روز وبرای بیش از سه روز در هفته گریه یا نق نق می کند.

اما بیشتر محققین این نام را تکراری و مبهم می داند دکتر هاروی کارپ متخصص کودک می گوید: کولیک نامی قدیمی بمعنای حقیقی شکم ناراحت میباشد. که معمولا این طور نیست اما فکر می کنم در بعضی از موارد باید این نام بکار برده شود. حدوددو درصد از نوزادان وضعیتی مثل رفلکس اسید یا آلرژی های غذایی دارند که باعث دل درد و گریه آنها می شود.

 

علت احتمالی کولیک

نوع هیستریک گریه نوزادان که به آن کولیک میگویند، معمولا در دو تا 6 هفتگی و معمولاً دراواخر غروب واوایل شب اغاز می شود. اینکه چرا از هر 5 کودک یکی این گونه است هنوز جزو اسرار است. یک تئوری این است که بعضی از نوزادان بااندازه نامیزان و غیرهمگام سروتونین و ملاتونین بدنیا می ایند. سروتونین باعث تنظیم احساس شادی و آرامش وملاتونین باعث تنظیم خواب و بیداری است وبهم خوردن تعادل هورمونی میتواندگریه وبیخوابی بعضی از نوزادان باشد.

بهترین روش برای ارام کردن، شامل تکان دادن و صدایی آرام است.  دکترکارپ توصیه می کند که شامل موارد زیر است:

قنداق کردن،وضعیت پهلو، شکمی (نگهداشتن نوزاد  قنداق شده به سمت چپ یا روی شکم اوست) صدای شو....ش. تکان دادن و مکیدن ( سینه مادر، شیشه شیر...) او را برای سواری به بیرون ببرید یا نوزاد را بغل کرده و قدم بزنید یا روی پا قرار داده و پشت او را به آرامی مالش دهید.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)