کوروشکوروش، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 10 روز سن داره

یکی یک دونه مامان و بابا

تغذیه مناسب نی نی

1391/12/18 14:51
نویسنده : آزاده
210 بازدید
اشتراک گذاری

شیر مادر بهترین غذاست 

 

متخصصین بهداشت و سلامت عقیده دارند که غذایی بهتر از شیر مادر برای کودک وجود ندارد وبه عبارتی، به زبان متخصصین تغذیه،شیرمادر دقیقا همان چیزی است که کودک به آن احتیاج دارد.شیرمادر حاوی تمام ویتامین ها ومواد معدنی مورد نیاز کودک است به راحتی قابل هضم بوده وکمتر باعث حساسیت می شود این شیر باانتقال آنتی بادیها ازسیستم ایمنی مادر به کودک،مقاومت کودک رادر برابر عفونت وبیماریها افزایش میدهد. از مزایای شیر مادر این است که به طور طبیعی بانیازهای متغیرکودک درگذر روزها وهفته ها تطبیق می یابد. لذا با توجه به همه این موارد، باید حداکثر تلاش خود را برای شیر دادن به کودک خود انجام دهید. البته گاهی اوقات ، بعضی از مادران به علت پاره ای مشکلات پزشکی ویا موقعیت های خاص نمیتوانند به کودک خود شیر دهند. درمورد بهترین روش شیر دادن، باپزشک متخصص اطفال مشورت کنید. اما هر روشی که برای شیردادن انتخاب می کنید سعی کنید به هنگام شیردادن کودک خود را در آغوش بگیرید. شیر دادنی که با در آغوش گرفتن است ارتباط عمیق و محبت آمیزی بین شماوکودکتان ایجادمی کند.

اصول شیردادن :  

برخلاف تصور عموم شیر دادن لزوما غریزی نیست هنری است که به صبرو تمرین نیازدارد. اما با اولین تجربه،هم شماوهم کودکتان درمی یابید که پدیده ای خاص و استثنایی است. برای شیر دادن نکات زیرتوجه کنید:

1- کودک را درحالیکه ازسر او محافظت میکنید به شکلی نگاه دارید که نزدیک سینه شماقرار گیرد. نکته : بر روی یک صندلی تکیه دسته  دار بنشینید ویا از یک بالش استفاده کنید تادستتان خسته نشود

2- کمک کنید تاکودک سینه را به درستی بگیرد. بچه ها به صورت غریزی وقتی که نزدیک سینه مادرشوندسرخود را می چرخانند.

3- بعد از اینکه کودک شروع به مکیدن میکند. چند ثانیه یا چند دقیقه طول می کشد تا شیرجاری شود.

4- پس از آن که شیر خوردن کودک ازیکی از سینه هاتمام شد مکیدن کودک راباقرار دادن نوک انگشت تان درگوشه دهان کودک وکشیدن آن به سمت گوش او متوقف کنید (اینکار اورا اذیت نمی کند)

5- کودک پس از شیر خوردن باید باد گلو بزند.تاهوایی که ممکن است بلعیده باشد خارج شود.

6- کودک ر ا به سینه دیگربسپارید معمولا کودکان ازهردوسینه شیر نمیخورند ووقتی گرسنه باشند محکم سینه ماد ر را می مکند.لذا این موضوع که کدام سینه رااول در اختیار نوزاد قرار داده اید حائز اهمیت است این کار دردو سوزش سینه مادررا کاهش داده واجازه میدهدتا هردوسینه تحریک شوند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)